Για το δικαίωμα στην εκπαίδευση, γράμματα από τους μαθητές του 5ου Γυμνάσιου Ηλιούπολης

mixalis

Πρόσφατα, με τους μαθητές της Α1 μαζί με την καθηγήτρια τους Δώρα Βάκα, με αφορμή το δικαίωμα στην εκπαίδευση συζήτησαν για το πώς θα ένιωθαν αν την επόμενη μέρα δεν τους επιτρεπόταν να πάνε σχολείο. Η συζήτηση αυτή έγινε στο πλαίσιο των δραστηριοτήτων του προγράμματος etwinning που υλοποιούν φέτος, με τίτλο "HUMAN RIGHTS IN ACTION: THINK HUMAN, ACT RIGHT, PART II". Λίγες μέρες μετά με αφορμή το περιστατικό που έγινε σε δημοτικό του Περάματος ενώ γινόταν συζήτηση για το θέμα της εκπαίδευσης προσφυγόπουλων που διαμένουν προσωρινά στον καταυλισμό στο Σχιστό, διαβάσαν στην τάξη το κείμενο της δασκάλας εικαστικών και συντονίστριας στο Σχιστό, Έλενα Καραγιάννη. Το κείμενό της μπορείτε να το διαβάσετε εδώ  .
    To ερώτημα ήταν : "Εσείς τι θα απαντούσατε σε αυτό το κείμενο;" Οι σκέψεις και τα κείμενά τους δόθηκαν στην συντονίστρια. Εκείνη τα μοιράστηκε και τους ευχαρίστησε μέσα από την προσωπική της σελίδα. Μπορείτε να δείτε τα γράμματα των μαθητών και τις ευχαριστίες της Έλενας Καραγιάννη  εδώ  .

ζωγραφιά

Η ΣΧΕΔΙΑ ΤΟΥ ΟΔΥΣΣΕΑ

Οι μαθητές της Α΄τάξης εμπνέονται από το ομηρικό κείμενο και κατασκευάζουν σχεδίες, για να ταξιδέψουν τα όνειρά τους!!!

 

ΟΜΗΡΟΥ «ΟΔΥΣΣΕΙΑ», ραψωδία ε, στίχοι 268-289

«η κατασκευή της σχεδίας»

"Eκείνος άρχισε να κόβει τους κορμούς (γρήγορα πήγαινε η δουλειά),
συμπλήρωσε τους είκοσι κομμένους
και τους πελέκησε με τον χαλκό τους κλώνους,

τους έξυσε μετά και τους εστάθμισε, για να ?ναι ίσοι.
Στην ώρα της, θεόμορφη η Καλυψώ φέρνει τα τρύπανα.
Κι αυτός τα ξύλα τρύπησε και τα σοφίλιασε,
ταιριάζοντάς τα με ξύλινα καρφιά κι αρμούς.
Όσο φαρδύ τορνεύει μάστορης που κατέχει την τέχνη του άριστα

τον πάτο καραβιού για φόρτωμα,
τόσο φαρδιά κι ο Οδυσσέας την έφτιαξε την πλάβα,
στεριώνοντας τα ίκρια  με πολλά στραβόξυλα,
ώσπου απλώνοντας μακριές  σανίδες τέλειωσε την κουβέρτα.
Τότε και το κατάρτι το έμπηξε στη μέση μ?  αντένα ταιριασμένη,

και το τιμόνι το μαστόρεψε, να 'ναι ο κυβερνήτης του.
Ύστερα τη σχεδία περίφραξε, στο κύμα για ν? αντέχει,
με κλωνάρια ιτιάς, ρίχνοντας από πάνω φύλλα.
Και ξαναφτάνει η Καλυψώ θεόμορφη με το λινό για τα πανιά?
καλά κι αυτά τα μαστορεύει.

Τα ξάρτια  και τα κάτω καραβόσχοινα  της έδεσε,
και με φαλάγγια  τη σχεδία τη σέρνει και τη ρίχνει
στο θείο κύμα της θαλάσσης."

 

SXEDIA 1

η σχεδία του μαθητή Στέφανου Κρητικού του Α1

diakoumi

η σχεδία της Κωνσταντίνας Διακουμή, Α1

evelina

η σχεδία της Εβελίνας Δημητρίου, Α2

dimitris

η σχεδία του Δημήτρη Δημητρίου, Α2

 

Ο Οδυσσέας στην Ωγυγία εξομολογείται...

"τ?ν δ? ?ρ? ?π? ?κτ?ς ε?ρε καθήμενον: ο?δέ ποτ? ?σσε
δακρυόφιν τέρσοντο, κατείβετο δ? γλυκ?ς α??ν
νόστον ?δυρομέν?, ?πε? ο?κέτι ?νδανε νύμφη."

Οδύσσεια, ραψωδία ε, στίχοι 151-153

μετάφραση:

Τον βρήκε στο γιαλό να κάθεται? και μήτε που στεγνώναν

ποτέ τα μάτια του απ? τα κλάματα, μον? τη γλυκιά ζωή του
του γυρισμού ο καημός την έλιωνε? καμιά χαρά πια τώρα
δεν του 'δινε η ξωθιά, και πλάγιαζε τις νύχτες μες στα σπήλια

κοντά της απ? ανάγκη ? θέλοντας εκείνη, μα άθελα του

 Ο Οδυσσέας καθισμένος στην ακροθαλασσιά γράφει

στο ημερολόγιό του τον καημό του... 

 

Πρόσθετες πληροφορίες