ΓΝΩΡΙΜΙΑ ΜΕ ΤΗ ΝΟΗΜΑΤΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ
- Λεπτομέρειες
- Τελευταία Ενημέρωση στις Πέμπτη, 23 Νοεμβρίου 2017 20:49
Μια πρώτη γνωριμία με την κοινότητα των κωφών και τη σημασία της νοηματικής γλώσσας για την επικοινωνία τους έκαναν οι μαθητές της Α΄ Γυμνασίου, την Τρίτη 21 Νοεμβρίου 2017, μέσα στα πλαίσια του μαθήματος της Οικιακής Οικονομίας. Τη μέρα αυτή το σχολείο μας φιλοξένησε το διευθυντή του Ειδικού Γυμνασίου – Λυκείου Κωφών και Βαρηκόοων Αργυρούπολης, κ. Άτζακα Γιώργο, ο οποίος πρώτα απ΄όλα μας εξήγησε τι σημαίνει να είσαι κωφός και γιατί δεν πρέπει να χρησιμοποιούμε πλέον τον όρο κωφάλαλος, αφού το μεγαλύτερο ποσοστό των ατόμων που έχουν τέτοιας μορφής προβλήματα ακοής δεν έχουν ταυτόχρονα και αδυναμία ομιλίας.
Αρχικά, ο κ. Άτζακας μας τόνισε ότι η κώφωση δεν είναι μια κληρονομική πάθηση, αφού οι περισσότεροι κωφοί ή βαρήκοοι έχουν παιδιά που ακούν κανονικά. Μέσα από ένα ιδιαίτερα κατατοπιστικό βίντεο μας εξήγησε πώς δημιουργείται το πρόβλημα της κώφωσης, τη σημασία του κοχλία για την ακοή, τον τρόπο που οι κουβέντες μας μεταφράζονται πρώτα σε ηχητικά, μετά σε ηλεκτρικά κύματα και σ’ αυτό που τελικά λέμε «ακούω».
Ο κ. Άτζακας επικεντρώθηκε στη σημασία που έχει η εκμάθηση της νοηματικής γλώσσας για όσους έχουν προβλήματα ακοής, προκείμενου να μην περιθωριοποιηθούν, αλλά να κινούνται αυτόνομα και δημιουργικά στη σύγχρονη κοινωνία. Μας έδειξε σε βίντεο επαγγελματίες κωφούς στο χώρο εργασίας τους, σκηνές από την καθημερινότητα οικογενειών με γονείς κωφούς, φιλικές συγκεντρώσεις σε υπαίθριους χώρους, εκκλησιασμό, θεατρικές παραστάσεις, αθλητικές διοργανώσεις κωφών οι οποίοι έχουν τις δικές τους ξεχωριστές παγκόσμιες διοργανώσεις και μας μίλησε για το ρόλο των παιδιών των κωφών ως διαμεσολαβητών μεταξύ δυο διαφορετικών κόσμων (ακουόντων – μη ακουόντων).
Δυστυχώς , μέσα στα πλαίσια μιας διδακτικής ώρας, μόνο μια μικρή γεύση καταφέραμε να πάρουμε από αυτόν τον ξεχωριστό χώρο, παρόλα αυτά ικανή να προβληματίσει και να ευαισθητοποιήσει τους μαθητές μας.